baramajjas

Alla inlägg under oktober 2010

Av Majsii - 19 oktober 2010 14:04

Hej alla söta!

Idag fick vi sluta 13.20 i stället för typ vid 15 nån gång.

Lärarna skulle visst ha någon slags planering...

Jag själv, hade bara 3 lektioner idag, alla andra hade 4.

Jag hade nämligen tandläkartid.

Jag skulle laga ett hål.

Min andra lagning.

Jag ska inte säga att jag inte var nervös, för det var jag verkligen!

Mitt första hål som jag lagade på sommarlovet tog dryga 2 timmar och laga!

Bedövningen ville liksom aldrig hjälpa.

Så hon bara spruta in mer och mer bedövning tills det tillslut hjälpte.

Men den här gången gick det något smidigare än sist.

Bara det att jag blir så jäkla yrslig av alltståhej runt om kring, så när jag reste mig upp höll jag på att välta.

Aha, så jag låg där i rummet i kanske 35 minuter innan jag kunde åka tillbaks till skolan igen.

Tandläkaren satt viserligen brevid och höll mig sällskap, så, så jättetrist var det väll inte.

Vi prata både om det ena och de andra, -väder, skola, handboll, tänder...

Men efter ett tag kunde jag ialla fall åka tillbaks till skolan.

En bil stannade och släppte förbi mig vid att övergångställ, förbi ett par tanter på promenad, sen ett dagis, förbi en grupp med några tuffa högstadiekillar, förbi ännu mera killar... sprang tvärs över skolgården in till kapprummet...

Där jag märker att jag hade glömt att ta av mig de Knallblå/turkosa plasttossorna man var tvungen att ha på sig hos tandläkaren!

Guuud vad pinsamt, tänk vad många som måste ha sett det här utan att jag viste om ett dugg!!

Pinsamt värre!


Nu ska jag snart på utväcklingsamtal,

ha´t bra // Maja

Av Majsii - 17 oktober 2010 21:18

Hej igen!

Nu har jag precis sett på ensam mamma söker, ätit papaya och druckit lite Te.

Nu ska jag lägga upp några av alla bilder som jag prata om.



  

Kolla minen :-)


  

Höööst :-)


  

Hahaha, det ser ut som om jag varken hade armar eller ben, eller ja, inte mage heller. :-)


  

Fanny :-)


  

Hopp! *Suddig bild*


  

Gungbräda :-p


  

Jag på snurrgungan :-)


  

Hahaha :-0


Sådär...

Nu ska jag snart sova.


Nattinatti på er :-*  

Av Majsii - 17 oktober 2010 18:26

Hej alla!

Nu sitter jag hos Fanny

Vi har precis tittat på Sol-Sidan avsnitt.

Jag bara älskar Solsidan!

Nån mer som tycker som jag?

Innan dess var vi ute i den friska höstlufften.

Vi tog vääääldigt många kort.

Ska försöka lägga ut dem senare, -om jag hinner och har lust vill säga.

Men nu ska jag dra hem.

Kanske hörs senare då!

Kramen// Majsan   

Av Majsii - 16 oktober 2010 12:03

Hej, jag lever.

Har bara inte orkat blogga på ett tag.

Jag vill lägga ner den, men samtidigt inte.

Vem vill läsa en blogg som bara får ett nytt inlägg i veckan?

Det hade inte jag velat i alla fall.

Men okej då.

Men jag bestämmer mig för att ha kvar den ett tag till.  

Sen har jag ju inget och skriva om heller.

Eller jag orkar inte berätta just nu om hur veckan har varit.

Men jag lägger ut lite bilder från veckan som varit.


  

Föreläsningar på munktelarenan.


  

Fredagsgodis :-P


  

Bakade bullar i Onsdags


  

Orgentering på idrotten, Evelina, Fanny och Jennie


Jaaag.


I kväll blire Middag hos Fanny, kuligt!


Kramen //Majan<3  

Av Majsii - 9 oktober 2010 21:20

Nu ska ni få höra om något förskräkligt som jag precis läste.

Såhär.

En kvinna från Luleå kommer i med sin hund till vetrinären för att kastrera sin hund.

Hunden får en bedövningsspruta.

Trodde hon ja.

Då böjer kvinnan sig ner och pussar hunden och säger "Vad söt han är när han sover"

"Sover? Skulle han inte avlivas?"

Hur i helvette har något sånt här kunnat hända?

Jävla vetrinär.

Kvinnan har i allafall polisannmält händelsen.


Puss

 



Av Majsii - 7 oktober 2010 16:24

Hej alla vackra    


Sorry för att jag inte har bloggat på ett tag.

Jag har liksom bara inte kännt för det.

Jag kom hem från skolan för typ en halvtimma sen.

Långa dagar... men sista lektionen hade vi HK så det är ju inte så ansträngande precis.

Vi fick baka muffins idag, egentligen skulle vi ha lagat spagetti och köttfärssås, men våran lärare var tvungen att springa i väg på nått möte 10 minuter tidigare, så hon trodde att vi inte skulle hinna laga det.

Så de fick bli muffins i stället.

Kladdkakemuffins blev det.  

Det här är resultatet, gooood utav bara hellvete blev de!

Jag och Jennie är bara bäst på de här :-)


Vill ni veta vad jag gjorde för ett klantigt misstag i går?

Vill ni de, så lyssna då här.

Jag stod och plattade håret medans jag väntade på att mamma skulle bli klar med maten.

Och jag hann ju bli klar med mitt hår innan maten var klar, så då kom jag på en idé.

Jo, i mitt dockhus bor det några dockor (jag leker aldrig med det, det är bara ett prydningshus) där av en mamma som var lite risig i håret.

Så då kom jag på att jag skulle platta hennes hår.

Men det skulle jag ju aldrig ha gjort!

Dockans hår var ju gjort av plast, och det tänkte ju såklart inte jag på  

Dumma mig.Så dockhelvetets hår smällte ju, och det såg ut som om dockan hade fått en ellektrisk chock.

Håret stod rakt ut.

  

Stackars dockan.

Och efter det fick väll jag nån typ av blackout, för jag, denn lille jäveln, borjade platta mitt hår igen.  

Ojoj, då kletades ju all den smällta platsen in i mitt hår!

Och det var lättare sagt en gjort att få bort den från håret ska jag säga.

Och så började det ju stinka som tusan.

och sen så liksom mitt i det värsta kommer sticker mamma upp huvet.

-Maja, känner du också att det luktar lite konstigt?

-Ehh, neej, inte vad jag kan känna, ljög jag.  

-Hm, då var det väll vara för att jag tände några ljus då, sa mamma.

Hahah, det var en jäkla tur att hon hade tänt ljus just då, annars hade hon inte haft något att skylla på ju.  

Tänk vad mycket som kan hända.


jag ska bli bättre på att blogga, promise :-)

Puss´n<3



Av Majsii - 3 oktober 2010 21:42

Jag delar ut godnattkramar, nån som vill ha?


Kram  

Av Majsii - 2 oktober 2010 21:00

God kväll alla mina läsare,

Eller alla och alla, jag har väll knapt några.. :) hehe

Här sitter jag och har det bra med en kopp te.


Jag har varit i Stockholm hela dagen.

Som jag skrev i förra inlägget så var jag ju på 5-årskalas hos min kusin.

Trevligt var det som vanligt.

Men störra delen av dagen har man ju suttit i bilen och haft det tråkigt.

2 timmar tar det att åka dit, så sammanlagt 4 timmar har man ju åkt bil.

Jag kom på ett välldans bra tidsfördriv idag.

Jag satt nämligen och stickade större delen av resan.

Jag som trodde jag skulle bli åksjuk och kräkas som vanligt.

Men nopp, hoppas det där håller på att försvinna.

Så nu har jag kommit en bra bit på min hallsduk.

  

Tårta   mums


I morrn får vi se vad som händer.

Ska iaf ha repetition innför våran konsert.


Hade bra<3


Kramar /Baramajjas  





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ha mer av här på bloggen?
 Bilder
 Tävlingar
 Dagen "outfit"

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards