baramajjas

Alla inlägg under september 2010

Av Majsii - 30 september 2010 18:28

Hejhej alla underbara<3

Jag vet att jag inte har bloggat på ett tag nu, men jag har liksom inte bara hunnit...

Jaag har precis kommit hem från en sväng på stan med mamma, var tvungen att köpa en present till min kusin som fyller år på lördag.

Plus att mamma skulle ha garn till en "tubhalsduk" som hon ska sticka till mig.

*Snälla mamma* <3


Dagen har varit bra.

Fanny kom som vanligt på klockan 8.00

Det var ju riktigt kyligt i morse ju, minusgrader tillochmed.

Tror jag hade 4 par tröjor på mejj! Heheh

Första lektionen hade vi Matte, satt med Jennie, Eve, Fanny och Anton i ett grupprum.

Hehe, vi hade jättekul och skojja med den finska lilla städerskan Aina eller vad hon nu hette...

Kul hade vi i alla fall.

Och kul, det hade nog Aina också. :-)

Efter det hade vi halvklass NO/SO.

Min och Jennies grupp började med NO.

Fick göra någon slags laboration som handla om vikter och tyngder.

Sen växla vi och bytte ämnen,

På SO:n jobbar vi med lagar och rättigheter.

Vi fick bara lyssna på våran lärare som läste ur en bok hela lektionen typ -.-

Sen hade vi lunch.

det var någon slags grönsaksgryta och pasta till det :-p


Sen hade vi Engelska.

Gjorde ett skrivtligt förhör, hade 20 glosor i läxa,

Men såklart hade de små gulliga lärarna petat in typ dubblet så mycket ord till på förhöret. :O

Fråga mig inte varför... lite småirriterad blev man jue...

Sen hade jag, jennie och några till från klassen HK.

Vi gjorde Pizza, den var väll inte så speciellt avangcerad, med God var den!


Här kommer lite bilder som jag har tagit de senast dagarna.

 

  

Hehe, mina och fannys ovanligt kladdiga kladdkakemuffins som vi gjorde i söndags.


  

Gääääsp! :-O


  

Jag och jennie på en linbana. :)


     

Jag ha INTE läppstift om nån tror det, idominsalva om någon känner till det.


  

No comments


  

Me<3


  

och slutligen min och Jennies pizza från HK;n


Nu ska jag ner och grädda lite pancakes<3

ha´t bra<3

Kram maja

Av Majsii - 25 september 2010 20:32

Hej alla sööta!

Jag har inte bloggat på ett tag, har liksom inte haft tid.


Nu sitter jag här och äter lite chips, inget bra på tv idag :/


Nu ska jag berätta lite kortfattat om våran friluftsdag.


I torsdags hade vi som sagt friluftsdag.

Men fick välja på vandring, cykling, eller 2 friidrottsgrenar.

Jag, Jennie, Eve och Fanny valde vandring.

Men Jennie var ju sjuk den dagen, så hon missade.

Och de små finurliga lärarna hade sagt att vi skulle gå en sträcka på 5 km.

Skönt att det inte var längre än 5 km tänkte jag.

Men det skulle jag visst aldrig ha tänkt!

Det var en sträcka på ca 9 km!!

Och dra åt helvette vad trött och grinig jag var under vanringen.

Det tog ju liksom aldrig slut!

Vi gick i en skog typ hela vägen, alltså i ett elljusspår,

Såklart var det själva elljusspåret som var 5 km.

Sen tog det ju 2 km att gå dit och att gå hem.

Här kommer lite kort som jag tog i skogen under vanringen.

  

Eve och Fanny


  

Jag i min nya mjukisdress.


  

Nemen oj, ett litet léende kunde man visst få fram...

eller inte.. det ser välldigt tillgjort ut




det var den friluftsdagen de...


Idag har jag städat hela förmiddagen.

Sen drog vi hem till min brorsa ett tag och fikade lite, mamma hade gjort en äppelpaj. Mums!

Nu sak vi nog ta en kort kvällspromenad runt kvarteret.


vi höres <3

Kramen Maja<3  


Av Majsii - 22 september 2010 15:11

Hejsan alla ni som läser min blogg!

Jag kom nyss hem från skolan.

Tog faktiskt med mig datorn ut, och satte mig i solen.

Man vill ju bara inte vara inne när det är så pass fint väder.

Så jag fick kompromissa lite, hehe!

Så nu har jag suttit här ett tag, kollat Bdb:n och lite bloggar.

Dagen i skolan har varit som de flesta andra dagar -de vill säga bra!

Orkar inte berätta om den i detalj, hehe.

Tråkigt att jennie var sjuk bara, krya på dig jennie<3

Lite senare ska jag och mamma åka en sväng till tuna park.

Ska köpa mjukisdress, om jag hittar någon som passar mig i smaken.

Sen blir det väll de gamla vanliga, Halv 8 hos mig och Idol.

Och sen träna lite på läxorna... -.-

ha´t bra //Puss Maja<3333



Av Majsii - 21 september 2010 16:14

Hej på er alla glada!


Jag kom precis hem från spellektionen.

Och nu sitter jag och lyssnar lite på musik.

Och kollar bloggar.

  


Dagen har varit bra.

Började med en timmes engelska, det är ju inte mitt favoritämne diräkt, men det var väll ända rättså OK.

Fick årets första engelskaläxa -.-

Uch! 20 glosor, herre gud!? Det Behöver väll inte gå till överdrift..

Det hade väll räckt med åtminsånde 15 ord, men nej, 20 blidde de´ idag.... -.-

Efter det hade vi träslöjd, gör någon slags lampett.

Det är typ som en ljusstake, för dem som inte vet   


Sen hade vi Matte,vad har jag och säga om det då?

Nej, ingenting faktiskt!

Sen hade vi lunch och sen slutade vi faktiskt!   

Lärarna hade nått typ av möte, så där rök både SO:n och Spanskan   

I like it!


Efter skolan drog Fanny med Mig hem, vi tittade på förra avsnittet av ensam mamma söker, missade ju det sista.

Sen satt vi mest vid datan och snacka.


Nu sak jag träna på de 20 gloserna-.- och sen ska jag nog byta lite plats på grejorna som står på mina hyllor på rummet.

Alltid kul med lite omväxling!   


Sen blire väll att kolla lite på Halv 8 hos mig och IDOL :-)


Puss :-* //Maja<333  




Av Majsii - 20 september 2010 18:00

   ....Det betyder att det är 4 långa dagar kvar i skolan-.-

Heheh, asså, jag har ju inget emot att gå i skolan, trivs ju och så.

Det är bara det att jag hatar att gå upp så tidigt.

Och det är jag nog inte ensam om att tycka skulle jag tro<3


Dagen har varit bra.

Började med sammtid, fick nya platser.

Alltid kul med lite omväxling.

Fick sitta brevid Fanny, kulit!  

Satt brevid Eve innan, så jag satt ju på en bra plats innan också :-)


Efter det hade vi en kort liten rast.

Sen Svenska, läste hela lektionen.

Eller läste, o läste.

Det kanske är fel att kallade, hehe, eller vad säger ni, Fanny, Jennie och Eve?!  

Hahah, jag kan väll säga som så att det blev ganska mycke prat.

Men vi satt ju i ett grupprum, så det fanns ju ingen vi störde :-)


Sen har vi en håltimme på 50 minuter, det blev faktiskt lite långtråkigt :-)

Efter ett tag drog vi ner till idrotten, promenerade i spåret.

Sen lunch.

Kycklinggryta och ris, var väll gott :-p

Sen hade vi svenska och tillslut Spanska.

Sen drog vi hem :-)


Missade gårdagens ensam mamma söker, Tråk, men det går ju att se på TV3play som tur är :-)

Det fick bli så kallad "Valvaka" i stället, -.-

Och det blir Alliansen som kommer fortsätta i Regeringen för dem som inte visste det. :-) hehe, fast de visste väll redan alla XD


I kväll blire Halv 8 hos mig och Biggest Looser Sverige, :-)


Lägger in 3 bilder som en liten bonusXD


  

En bild på "en del" av klass 7c<3

Gustav, Fanny, Tim, Lucas och Maja

 

  

Hähä, en bild på mejj, -vad ska jag mer skriva om den?! Hahah XD

 

Nu till något jag faktiskt är riktigt stollt över.


   

Ja ni! Nu blir ni nog avundsjuka om jag säger att jag har odlat de har finfina paprikorna själv! Okej, mamma har väll hjälpt till liiite då.

Men visst är de underbara? haha, nu låter det visst som om jag leder ett trädgårdsprogram hör jag.

  

de är inga skitpaprikor heller! dem är faktiskt rikstigt stora

jag skulle säga att dem såg köpta ut, självsäker som jag är XD


hejdå<333


Av Majsii - 19 september 2010 11:58

Hej alla sööta<3

Jag har precis gjort mig en ny header, blev väll gaaanska nöjd med den.

Ebba gjorde ju en till mig i går, som jag sa.

Den blev också skitafin.

jag har bestämt mig för att göra lite olika headers, så kan man ju byta lite när man vill.

Så Ebba!, Tro inte att jag bytte bara för att jag inte gilla den som du gjorde! <3

Det gjorde jag verkligen<3

Ebba är lite dukigare än mig, när det gäller det här med datorer,

Hon gör sina headers lite er avangserade än mig.

Och finare<3


Idag mår jag faktiskt lite bättre, men jag ska ta´t lungt idag med.

Men ska iallafall hinna med en sväng till min syrra, kusinen och hennes doter från sthlm är på besök, och dem vill jag gärna inte missa.

Hoppas bara att jag inte smittar ner Oscar, min systerson alltså.

då vet jag inte vad jag skulle göra, antagligen känna en enorm skuldkännsla.

Bebisar är ju lite kännsliga för att bli sjuka.

Nu ska jag nog ta mig en kort promenad, runt kvarteret.

Var ju inte ute mer en en halv minut i går när jag hämta in tidningen.

Man blir faktiskt lite piggare av lite frisk luft.


Vi hörs!

Kramen //Baramajjas  

Av Majsii - 18 september 2010 17:00

Hejhej<3

Här sitter jag och har tråkigt.

Regnet öser ner, och jag sitter och lyssnar på Kung fu fighting.

Den blir man ju ialla fall lite glad av.

som ni kanske förstår av rubriken så är jag sjuk, eller inte sjuk diräkt.

Men jätteförkyld, ingen feber ialla fall.

  Uch, jag verkligen avskyr det här.

Jag är så otroligt uttråkad, det ända jag gör är ju att sitta vid datorn.

Jag tor jag har sett 3 (!) Ensam mamma söker avsnitt.

Det måste vara rekord på en och samma dag.

Och det resulterar ju i att jag får huvudvärk efter ett tag, Hmm...

Och vi som skulle ha handbollscup i helgen, den var ju bara och glömma... :-/


Just nu gör Ebba en ny header till mig, det blir spännande och se hur den blir.

Tack Ebba<3

Det var ju på tiden att skaffa en ny header.

Jag har ju haft samma ända sen jag skaffade bloggen.

Så nu blir det kul med lite förändring!

Nu få vi se vad jag hittar på, vem vet?

Kanske blir det ett fjärde ensam mamma söker avsnitt?

Aa, det återstår att se..


Ha det bra //Majja<3333


Av Majsii - 17 september 2010 22:13

Sov sött och dröm gött :)

En alldeles färsk bild.


 Nu ska jag nog sova. Behöver sova mycket i natt känner jag. Lika bra att passa på när man är ledig. jag vet att det är tidigt, men bättre att lägga sig tidigt och gå upp litr tidigare än att lägga sig sent och sova bort halva morgondagen. i morgon ska jag blogga, men jag vågar inte säga att jag lovar.

heheh, god natt! // Majja 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ha mer av här på bloggen?
 Bilder
 Tävlingar
 Dagen "outfit"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards