baramajjas

Alla inlägg under maj 2010

Av Majsii - 31 maj 2010 14:27

   ...men har lixom bara inte hunnit... :o(


Hej <3

I torsdags hade jag spelningar hela dagen, först spela vi på skogstorpsskolan och sen på fristadstorget 2 gr.

I mellan spelningarna hann vi iallafall med en liten glass, mums! <3


  

Haha, vite konstig min kanske... ? XD

  

Mumsfillibabba :) :P


När spelningarna var slut gick jag och köpte jordgubbar, och sen gick jag hem till brorsan, skulle käka där.. :)


På fredagen var jag i skolan som vanligt, men sen på eftermidagen bar det av till Hallsberg!

Vi skulle nämligen på handbollscup!

Kom fram typ vi 7 tror jag,  ??


orkar inte berätta om alla matcher, men sammlagt spela vi 8 matcher och vann alla, det slutade med att vi vann hela cupen :)


Vi var väll hemma igen vid 6tiden, på söndagen

Och då firade vi mamma, det var jue morsdag

Jag gav henne en kopp som det stod mamma på.


Idag har dagen vart bra, orkar inte berätta den i detalj Haha xd

Bjuder på en bild:

  

Jag när jag sjunger på rasten, hahahhihihi

Hipphoppare är vad jag är...


Nu ska jag nog vara med Fanny och Ebba <3333333

Kram Maja

Av Majsii - 26 maj 2010 15:24

hej alla! <333

här sitter jag och chattar me anton h.


dagen har väll vart ok, inge spec har hänt...

började med svenska, planerade innför sexansdag...

Sen rast och sen no, och jag och ebba fortsatte med vårt brobygge

  

Här är våran bro.


Sen åt vi, och gick på promenad i skogen.

Efter de så vare idrott, brännboll.

Mitt lag förlora... :(


Tog en liten bild på killarna...

  

De lekte och hande så kul... haha


Sen ska jag till syrran, heppa

kram



Av Majsii - 23 maj 2010 17:06

Hejsan alla!

<3


Vaknade vid kvart i 10 idag, gick upp, åt frukost och satte mejj och kolla på familjen annorlunda. :)

Sen gjorde jag mejj i ordning och cyklade i väg till hemköp, fattades några ingredienser som jag skulle ha i tårtan jag skulle baka.

Sen hem igen, bakade.

Jag verkligen älskar att baka :)<333

Vi skulle ha något att bjuda på när syrran m familj kom och fikade på eftermiddagen.

Sen åt jag lite fil, orkade inget mer, för jag hade ju ätit frukost så sent.

Sen gick jag till ebba, för hon, jag och fanny skulle till tuna park idag.

Blev skjutsade dit av ebbas mamma.

Jag köppte en pyamas, en morsdagspresent till mamma och en mascara.

sen fikade vi där oxo, blev en cola och nån knäckbakelse ?

Efter ca två timmar ringde vi efter fannys pappa som kom och hämta oss.


Fortsatte med tårtbaket ett tag och sen kom syster m familj.

Vi åt min goda tårta och nu sitter jag här och göör inget speciellt, får se vad som händer sen.


  

Här är min tårta, gjord på maräng, grädde och jordgubbar, smarrigt! <333


  

Min pyamas, precis min stil, ssöööttt<333


  

Min mascara... :O)


Puss och kram från Maja :) <333333

Av Majsii - 22 maj 2010 21:24

hej igen :)

jag får väll säga det gamla vanliga

-förlåt för att jag inte har bloggat på så länge :0) xD


gud vad jag njuter av det fiina vädret

gött!

nu är det ju faktist sommar<33

igår var jag med ebba, efter skolan.

vi spela fotboll, spela kubb, passa med en boll mm

kul hade vi :)<3

på kvällen grillade vi :) smarrigt värre


Vakna typ 10 och gjorde mejj en jättegod frukost :) (bild kommer nedan)

har vart med ebba och fanny hela dagen

fick ett mess av fanny som undrade om vi kunde vara, och ja, det kunde vi.

Vi cykla till bibblan och skulle lämna in våra böcker, men där vare såklart stängt...

Sen trog vi hem igen, gick runt och tog en glass.

sen mötte vi ebba, anton H och mange och de undra  om vi ville vara med..

vi gick till en lekplats och körde dunk..

sen gick mange hem och vi ndra spela kubb. Mitt lag vann båda gångerna :) kul

Efter ett tag drog anton hem och jag gick hem och åt, pastasallad.

Sen åkte vi och kolla på min brorsas match, de vann såklart :)

sen hem, vi spela spel resten va dan, roligt hade vi :) <3

Sen grilla vi idag med, lika gott idag :)

Nu har jag precis tatt mejj en kopp te och sitter nu och läser bloggar :)

i morn blire tuna park med fanny och ebba :)


jag bjuder på nåra bilder :) xd


  

Dagens frukost: Fil me jordgubbar och färska frallor, ssååå goottt


  

Min mellis från i torsdags: mina goa kladdkakemuffins, hemmagjort te och en mandarin, ksk inte så nyttigt men gott:)


  

Bild på mejj och ebba, nån som lägger märke till att min näsa och mun ser jätte stora ut ??


  

gammal bild på mejj och Fanny haha

  

Nånn som ser att jag haft klocka på mejj idag? :) xd


  

Nååå?... lite ärg har man nog fått idag... ?? Eller?


Puss Maja<333

Av Majsii - 19 maj 2010 16:47

Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag... XD


Dagen har väll vart OK

Fört hade vi svenska i typ 2 timmar, blir faktiskt lite långtråkigt...

Sen hade vi NO, och jag, Ebba och Sagge fortsatte med vårt brobygge. :)

Sen lunch, manerad fisk -.-

Asså, vi får det typ en gång i veckan :OP

Sen rast och sen ev. val.

Vi läste först, och sen fick vi planera innför 6ans dag.

Jag är med Ebba och Joel.

Sen blev våran lärare tvungen att åka hem, för hennes doter hade blitt sjuk.

Så då fick vi ha Elevensval i en timme till, vi hade asså Ev. val i 2 tim och en kvart, var ju inte så där jättekul...

Egentligen så skulle vi haft idrott sista lektionen, men det gjorde i och för sig inget att vi missa den lektionen, för vi skulle ha ahft styrkeprov. :/

Sen drog vi hem.

Baka Muffins när jag kom hem *smaskens*

Nu ska jag snart på handboll.


Mina Muffins :)


Puss Maja :) <3 

Av Majsii - 16 maj 2010 11:18

Hej alla glada! <3

Förlåt för att jag inte har bloggat på så länge...


Snacka om att gårdagen var varm!

Solen var så stark att jag har bränt mejj på armarna... Klikli

Först hade vi match, ute!

Det var sååå svettigt!

Sen drog vi hem, ducha, åt och sen undra Fanny om vi kunde vara ett litet tag, och de kunde jag, för att senare skulle jag cykla till min syrra.

För att min faster + hennes man, min kusin och hennes barn var där på besök från sthlm.

Fanny och jag hoppa stuttsmatta och satt lite vid datan. :)

Sen cykla jag till min syrra, och vi gick en liten promenad. Sköönt, i det finfina vädret! :)

Sen gick vi hem till dem, och jag passade bebisen lite:)

Hon är sååå söööt, hon är 3 mån.

Alla som känner mejj vet att jag älskar att passa bebisar! <3 :)

Sen på kvällen gick vi ut på satn och åt, smaskens!

Jag glömde fota min mat, men efterrätten fotta jag!


Min efterrätt: Vitchokladpannacotta med chokladmousse och lite frukt.


Min fasters mans efterrätt: " olika sorbéer och en massa frukt.

  



Min syrras och hennes pojkväns efterrätt: Citron cheescake och frukt och bär.


Får se vad som händer idag!

Kram maja <3 

Av Majsii - 12 maj 2010 21:08

hello! :)

Jag har precis kollat på "Anna Anka söker assistent", det är väll sådär...

Om ett tag sak jag nog lägga mejj, ksk läsa lite i sängen.    ?


Dagen:

Fanny kom kvart i 8 till mejj i morse, då cyklade vi till Ebba, och sen vidare till skolan.

Där hade vi Sv första lektionen, och fick lyssna på Ljudbok. Och rita till

Sen hade vi rast och sen NO, jag, sagge och Ebba fortsatte med vårt brobygge.

sen vare Lunch, kebabgryta och ris.

Sen ev val, jobba lite Svenska.

Sen gick vi ner till idrotten och körde nån typ utav brännboll.

Det var väll inte JÄTTEKUL, diräkt...

Sen drog vi hem.


På kvällen åt vi tacos, smaskens, det var jättelängesen vi åt det sist! :)

Och sen kollade jag på halv 8 hos mej och anna anka...


I morn är vi jue lediga, sååååååååååå skööööööööönt! Får se vad som hände då!

 Pusspuss Maja <333333333  


Av Majsii - 11 maj 2010 15:21

God eftermiddag alla :)


I går kväll hade jag handboll som vanligt, kul, men kände mig inte riktigt bra, som om att jag höll på att bli förkyld, :O

Så att det var lika bra att skippa idrotten idag :(

tråkigt ioförsig men de hade visst ändå inte gjort någor kul.


Första lektionen hade vi Matte, ekvationer håller vi på med, tråk

Börjar faktiskt bli riktigt svårt nu, så fatta noll när läraren förklara ;O

Hihi

sen rast, gungade i kompisgungan.

Och sen svenska, hade typ klassråd.

och sen rast igen och sen Bild.


Sen vare lunch, "pastapytt" (makaroner och köttfärs ihopblandat) :/


Sen hade de idrott och jag och ebba gick på promenad i spåret, hon var också förkyld.


Här kommer lite bilder från våran lilla promenad:


   

Jag vilar lite´XD


   

Jag "stajlar" lite   Hihi


   

Jag han fotta en fiin fjärlil :)

Jag var såå näära


   

jag och Ebba :)



Sen vare svenska, kom nåra från 8:an och berättade om Andravärldskriget, det var faktiskt intressant:)


hare bra, nu ska jag på spellektion:)

Kram Maja :) <33333 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ha mer av här på bloggen?
 Bilder
 Tävlingar
 Dagen "outfit"

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards