baramajjas

Alla inlägg under juli 2010

Av Majsii - 27 juli 2010 20:42

Hejhej på er i solen :o)<3


Ah, nu har äntligen solen kommit tillbaks<333

Sköönt :)

Nu har man gått och tjatat på att den ska komma i ett anntal dagar, och så kom den då tillslut:)

Men.

Jag får så dåligt samvete.

Här har man gått och längat, och nu när den äntligen har kommit så slinker det ändå alltid ur mejj, "Åhh, det är för varmt"...
Hahah, nee, men jag föredrar ändå alltid sool framför regn:)

En utav de bästa saker jag vet med sommar och sool är att sitta ute på morgonen och äta frukost:) Åååå, det är så sköönt, nån som gör som jag?


Idag har jag vart med Fanny mest hela dagen.

I går när det var regn så hyrde vi 4 Wallanderfilmer.

Då hade man ju trott att regnet skulle hålla i sig ett tag, så att man kunde ha några riktiga filmdagar, men Nopp...

Vi tittade på 2 av dem idag fast att solen var framme.

Sen har vi bakat oxo! Hallongrottor<33

De blev faktiskt rättså bra :)

  

Ett exempel på våra hallongrottor<33


  

HHIIHHII :)


  

Bild på mig när jag dricker mitt älskade Te :)


Nu ska jag ta en liten kvällspromenix med Mammis<3

Pusss Majsan<3333


Av Majsii - 25 juli 2010 11:41

Hej alla :)


Jag har inte bloggat på ett tag, jag vet, men jag har jue faktiskt sommarlov! :)

Jag hade tänkt lägga ut några bilder från när jag var på Grönan, men för er som läser Fannys blogg så har hon ungefär samma bilder som de som jag tog..:)


I går morse blev jag Moster! :)

Moster, det låter så konstigt på nått vis, jag tänker typ på en 60årig tant.. XD

Det är ju asså bara för att mina mostrar är i den åldern XD

Men nu är man det iaf :-)


Det blev en liten POJKE :)

En liten Oscar närmare bestämt <3333


Jag hade knappt vaknat när tellefonen ringde på Lördags morgonen...

Allt kändes så komiskt på nått vis.

Jag bara flög upp i sängen, det var precis som jag kände på mejj vem det var där i Luren :)

Och jag hade RÄTT!

I samma veva hör jag mamma säga:

-POJKE? , eller vad sa du att det blev?

Hon hade hört rätt, Vi hade blivit moster och Mormor åt en liten pojke! <33

Allt kändes så underbart, jag blev alldeles rörd<333


Sen var vi jue bara tvungna att åka till stan och köpa något åt honom:-)

det blev ett lass kläder och en sööt nalle :)

Dagen känndes som den gick i snigelfart... Vi bara gick och väntade på att tellefonen skulle ringa och vi skulle få åka och titta på honom :)


Till slut ringde det, och vi kasta oss i bilen och åkte dit :)

Vi blev visst lite tidiga så vi satt där och väntade... och väntade på att de skulle komma ner med Oscar :)

Och till slut kom de<3<3<3


Ååååååå, han var sååå sööööt :)

Så liten<3 så liten :) men så söt, så söt:)

Mormor fick hålla honom först, sen var mosters tur :)

åååå, men ville inte släppa taget om det lilla livet :)

Nallen vi hade köpt var ju lika stor som honom själv :) :O

Hahahaa, jaja, den får väll vänta ett par månader...

Han hade brunt hår och blå ögon:) och så söta händer och fötter :)

han hade en riktig pussmun :) Och alla påstod att han hade min näsa, då blir man ju lite stollt XD


åååååå, jag längtar redan efter näst gång vi får träffa dem<3333

Oscar, the sweetest baby on earth :)<333 I love you


Kramar från Moster Maja<33333

 

                                                  
                                                  
 moster 
  oscar


Av Majsii - 18 juli 2010 15:13

 Hej på er i solen! <3


I torsdags var jag med Fanny, sen på eftermiddagen åkte jag med henne ut till hennes föräldrars kompisars sommarstuga, det var jättehärligt där. Fannys kusin följde oxo med.

Först åkte vi till en badplats i närheten innan vi åkte vidare till själva sommarstugan.

vi badade jättemycket, vi var nog på land en kvart/3 timmar. (!)

Men det var jättevarmt i vattnet.

Sen när vi kom fram hoppade vi på deras stuttsmatta, gunga i deras hängmattor, spela badminton, lekte med en hund som var där mm.

Sen åt vi, gott vare! <333

Efter maten ville vi bada ännu mer så vi gick tillbaks till badplatsen igen.

På vägen hem därifrån träffade vi på en krockodil,

Fanny frågade snällt krockodilen om den ville vara med på bild, och visst ville den det!

Så det var bara för mejj att dra upp mobilen ur fickan och knäppa ett kort.

Jag menar, det är ju inte varje dag man träffar på en krockodil.

Och särskilt inte i Sverige!

  

Fanny och krockodilen:)


Oj, måste gå, våra gäster kom nyss,

Hade egentligen tänkt göra ett längre innlägg.

Hare bra!

//Majsiiiiii<3333333







Av Majsii - 12 juli 2010 11:33

Hejhej :)


Jag är glad, fick nämligen precis Maria Montazamis autograf hemskickad i brevlådan, :) (ett orginal) ingen kopia

Svaret är JA! Ni läser rätt!

Nu undrar man såklart hur detta har gått till?

Då ska jag förklara:

Min granne i skåne, har en vänn, och han har en dotter som jobbar i hop med maria montazami. Och då frågade den här vännen frågade mejj om jag kände till Maria Montazami, och visst gjorde jag ju det!<3

Och då lovade han att han skulle fixa den åt mejj.

Och så idag, 2 veckor senare kom den hem till mejj:

Nu ska ni få se den:

  

Ser ni! hon skrev till och med mitt namn<333 Maja är glad


I går kom Fanny hem, jippi.

Hade saknat henne

Hon har vart i Göteborg, och med sig hade hon sin kusin som har marsvin.

Marsvinen har jag passat, tills i går...

Då kom dem ju hem, och kom och hämtade de små liven.

Tomt vare i morse när jag klev upp, det första jag har gjort på morronen har ju vart att gosa lite med dem.. men inte i dag

Här kommer en liten bild på dem:

Wilma till höger och Molly till vänster<333 I miss you


I går var jag i märlarbaden med Ebba<333

det var göööörsköönt.

Vi träffade Jennie och malin där, var med dem typ halva tiden

Vi gjorde tåg md våra lufftmadrasser och letade blålera.

HahaXD

  

Jag provade nya Magnus Gold och Ebba tog Magnum Strawberry White.

Jag ger den 3/5 poäng.


idag ska jag vä'll vara med Fanny.

Kramar Maja Montazami<333

Kojja bara

Av Majsii - 10 juli 2010 12:04

Sorry för att jag inte har bloggat på så länge, men jag har haft så mycket annat för mejj.

Ja, jag har mer eller mindre glömt bort det...


För drygt en vecka sedan kom jag hem från min sommarstuga i skåne, det tar alltså ca 6 timmar och åka dit, så det är ju inte såatt man åker dit över dagen precis :O

Vi var iallafall där i 2 veckor, och varenda år vi åker dit så är det dåligt väder.. -.- I år är dock ett undantag, det var fiiiint hela tiden, jag har aldrig badat så mycket som jag gjort i år.

Från våran stuga ser man Danmark, det tar bara 20 min att åka dit.

Och på stranden, där vi badar är det så långgrunt att man nästan skulle kunna gå över till Danmark. Nee, nu överdriver jag, men i vilket fall är det jätte grunt. :o)

Här kommer några av alla 100 bilder jag tog unger skånetrippen:

     

På midsommarafton gjorde vi en egen midsommarstång, fin men inte så stor:O)


  

Och vi gjorde även midsommarkransar:) Gud, vilken närbild det blev på mejj..


  

Hahahah, det blåste ganska så regält på båten över till Danmark:)


  

Hehehe, jag och min nya kille,,, <333


  

neeee, kojjjja bara.. En staty som stod på ett musséum


Den här bilden har jag tagit, är grymt stollt över den, ser ju ut som ett vyyykort... <333333


Sådär, nu har ni fått se lite av min lilla semester...

Pussen // Maja   <33333  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ha mer av här på bloggen?
 Bilder
 Tävlingar
 Dagen "outfit"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards